Skaidra un vienkārša navigācija
Lietotājiem jāspēj ātri atrast nepieciešamo informāciju. Skaidri definēta navigācijas josla un loģiska satura struktūra palīdz apmeklētājiem pārvietoties mājaslapā bez liekas piepūles. Ieteicams izmantot vienkāršus un saprotamus izvēlnes nosaukumus, kā arī izvairīties no pārāk daudz izvēles iespējām.
Vizualizācija un konsekvents dizains
Krāsu palete, tipogrāfija (fonti) un attēli veido vienotu vizuālo identitāti. Jāizvairās no pārāk daudz dažādu fontu un krāsu izmantošanas, jo tas var radīt haotisku iespaidu. Ir svarīgi izvēlēties krāsu paleti, kas atbilst zīmola vērtībām un rada patīkamu lietotāja pieredzi. Ieteicams izmantot ne vairāk kā 3–4 pamatkrāsas, lai dizains būtu vizuāli harmonisks. Tāpat svarīgi izmantot kvalitatīvus attēlus un ilustrācijas, kas papildina saturu un rada profesionālu iespaidu. Lietotāji labāk uztver informāciju, ja tā ir pasniegta vizuāli skaidri. Ikonas, diagrammas un infografikas palīdz ātrāk saprast instrukcijas un vadlīnijas. Ja mājaslapa ietver pamācības vai darbības soļus, tos vēlams attēlot skaidri definētās sadaļās, ar numerāciju vai vizuāliem marķieriem, lai atvieglotu uztveri.
Mobile first principa ievērošana (Vispirms mobilā ierīce)
Ņemot vērā, ka liela daļa lietotāju apmeklē mājaslapas no mobilajām ierīcēm, responsīvs dizains ir obligāts. Mājaslapai jāpielāgojas dažādiem ekrāna izmēriem, nodrošinot ērtu lietošanu gan datorā, gan telefonā. Tas nozīmē, ka attēliem un tekstiem jābūt optimizētiem tā, lai tie labi izskatītos uz jebkura ekrāna, un navigācijai jābūt vienkāršai un intuitīvai.
Ātrdarbība un veiktspēja
Lēns mājaslapas ielādes laiks var kļūt par iemeslu klientu zaudēšanai. Optimizējiet attēlus, izmantojiet kešatmiņu un minimizējiet lieko kodu, lai nodrošinātu ātru ielādi. Turklāt ieteicams izmantot satura piegādes tīklus (CDN), kas palīdz samazināt servera noslodzi un uzlabo ielādes ātrumu dažādos reģionos. Regulāri testējiet mājaslapas veiktspēju ar rīkiem, piemēram, Google PageSpeed Insights vai GTmetrix, lai identificētu un novērstu ātruma problēmas. Ātrāk ielādējama mājaslapa ne tikai uzlabo lietotāju pieredzi, bet arī pozitīvi ietekmē SEO rezultātus, palielinot lapas redzamību meklētājprogrammās.
Aicinājums uz darbību (CTA)
Efektīvs CTA (Call-to-Action) palīdz virzīt lietotājus uz vēlamo darbību, piemēram, pirkumu veikšanu vai saziņu ar uzņēmumu. Pogu un saites dizainam jābūt vizuāli izceļamam, bet tekstam – skaidram un iedvesmojošam. Svarīgi, lai CTA būtu labi pamanāms un izvietots stratēģiski – piemēram, mājaslapas augšdaļā, rakstu beigās vai blakus svarīgākajam saturam. CTA tekstam jābūt uzrunājošam, piemēram, “Izmēģiniet bez maksas” vai “Saņemiet piedāvājumu jau šodien!”.
Balansa saglabāšana starp tekstu un brīvo telpu
Pārāk blīvs teksts var būt grūti uztverams. Brīvā telpa (white space) palīdz uzlabot lasāmību un padara saturu vizuāli pievilcīgāku. Tekstam jābūt sadalītam loģiskās daļās ar virsrakstiem, punktiem un attēliem. Turklāt brīvās telpas izmantošana ļauj uzsvērt svarīgākās sadaļas un padarīt lapas dizainu vizuāli gaisīgāku, uzlabojot lietotāju pieredzi un navigāciju.
Brīvā dizaina telpa (White space)
Brīvā dizaina telpa (white space) ir viens no svarīgākajiem dizaina elementiem, kas palīdz uzlabot mājaslapas vizuālo uztveri un lietojamību (UX/U). Tā nodrošina līdzsvaru starp dažādiem satura blokiem, ļaujot lietotājiem vieglāk uztvert informāciju un koncentrēties uz būtiskāko. Efektīva brīvās telpas izmantošana palīdz izcelt galvenos elementus, piemēram, CTA pogas, virsrakstus un attēlus, vienlaikus radot tīru un profesionālu dizainu. Pārāk blīvs teksts un cieši izvietoti elementi var radīt haosu un samazināt lasāmību, savukārt optimāls tukšās telpas pielietojums padara mājaslapu vizuāli pievilcīgāku un vieglāk uztveramu. Dizainā ir svarīgi ievērot līdzsvaru starp saturu un brīvo telpu, lai uzlabotu lietotāju pieredzi un veicinātu efektīvu komunikāciju.
Uzticamības elementi
Atsauksmes, sertifikāti un sociālo mediju integrācija palīdz veidot uzticamību. Skaidri norādītas kontaktinformācijas un privātuma politikas sadaļa arī rada profesionālu un caurspīdīgu iespaidu. Papildus tam, drošības sertifikāti (piemēram, SSL), garantijas zīmes un sadarbības partneru logotipi var veicināt uzticību un pārliecību par uzņēmuma uzticamību. Ja iespējams, integrējiet arī klientu video atsauksmes, lai vēl vairāk stiprinātu uzticamību.
Labi izstrādāts mājaslapas dizains ne tikai piesaista apmeklētājus, bet arī uzlabo lietotāju pieredzi (UX/UI) un veicina uzticību jūsu zīmolam. Ieviešot šos efektīvos dizaina elementus, jūs varēsiet radīt vizuāli pievilcīgu, funkcionālu un rezultatīvu mājaslapu, kas palīdzēs sasniegt jūsu biznesa mērķus.
MOVE dizaineru komanda viennmēr būs gatava radīt unikālu, mūsdienīgu un labas lietojamības (UX/UI) prakses atbilstošu dizainu.